Sunday, 24 December 2017

Set Youth Shaklee Bebas Paraben


Apa Itu Paraben?

Paraben ada sejenis bahan kimia yang digunakan dalam kosmetik untuk melindungi produk dari kerosakkan yang disebabkan oleh bakteria. Paraben telah lama digunakan dalam produk sejak 1950an lagi. Dalam bahasa paling mudah, paraben macam pengawet, ia akan mengawet bahan supaya tahan lebih lama.

"85 peratus produk menggunakan paraben" -Authur Rich, PhD, Ahli Kimia Kosmetik dari Chestnut Ridge, New York
"Penggunaan paraben sangat murah dan sangat efektif " Fran. E. Cook- Bolden, Ahli Dermatologis dari New York 

Antara keluarga paraben yang kerap digunakan dalam bahan kosmetik termasuklah methyparaben, prophyparaben, butylparaben dan ethylparaben. Oleh itu anda digalakkan untuk membaca label produk sebelum memilih produk tersebut.


Kebanyakkan produk kosmetik menggunakan lebih dari satu jenis paraben kerana kombinasi pelbagai jenis paraben boleh meningkatkan perlindungan dari serangan bakteria seterusnya merosakkan produk.

Kenapa Paraben Merbahaya?



Sekitar tahun 90an, paraben dikatakan menyerupai xenoestrogen iaitu sejenis estrogen yang terdapat dalam tubuh manusia. Estrogen ini dikaitkan dengan kanser payudara dan masalah kesuburan. 

Pada tahun 2004 pula, pengkaji kanser British, iaitu Philippa Darbre, PhD  mendapati terdapat kehadiran paraben di dalam sel kanser payudara. Sejak dari penemuan itu, pakar dalam bidang ini mencadangkan penggunaan sejumlah kecil sahaja paraben dalam produk.

Dalam satu kajian yang melibatkan 183 dewasa dan kanak-kanak di California mendapati terdapat kandungan paraben yang dijumpai dalam sampel air kencing responden iaitu antara 70% sehingga 100%. Melalui kajian tersebut, bahan kimia berkenaan didapati lebih banyak dalam air kencing orang dewasa berbanding kanak-kanak, dan kandungan paraben dalam air kencing wanita lebih tinggi berbanding lelaki. Ini kerana wanita merupakan pengguna yang paling terdedah dengan penggunaan paraben.


Sehingga kini, belum terdapat sebarang keputusan tentang paraben boleh menyebabkan kanser dan kajian tentangnya  masih lagi diteruskan. Ini kerana pendedahan terlalu lama tubuh terhadap paraben mungkin boleh mengundang sebarang perkara buruk dan langkah berjaga-jaga perlu diambil. Ini memandangkan terlalu banyak penyakit kronik muncul sejak akhir-akhir ini disebabkan penggunaan bahan kimia yang terlampau tinggi. Mesti anda perasan keadaan ini kan?

Sebenarnya paraben bukan hanya terdapat dalam produk kosmetik, ia turut digunakan dalam produk rawatan rambut, produk pencukur, produk solekan dan produk mandian. Bayangkan jika semua produk penjagaan harian yang kita gunakan di rumah mengandungi paraben, kita sangat terdedah dengan risiko kanser. Bahayakan ??

Youth Shaklee Penyelesaian Kepada Produk Bebas Paraben



Tahun 2018 adalah tahun yang dinantikan sebab Shaklee akan release skincare product terbaru.. yeayyy !!!! Set Youth yang akan menggantikan Nutri White. Tak sabar rasanya nak tunggu BLC on February nanti sebab SID je layak beli Set Youth ni sebelum dijual kepada pengguna Shaklee yang lain. 

Kandungan produk penjagaan kulit Shaklee ni sudah pun dipatenkan dimana set lengkap Youth mampu membantu menangani kesan penuaan kulit wajah sehingga ketahap sel. Penghasilan semula sel-sel ini dapat membantu untuk menghasilkan lebih banyak kolagen dan elastin yang membantu kulit wajah lebih muda.

Keistimewaan Set Youth Shaklee

Penyelidikan Set Youth selama 8 tahun meyakinkan pengguna untuk memiliki set ini. Antara keistimewaan Youth adalah ;

1. Mempunyai 8 patent khas

2. 100 % di hasilkan dari tumbuh-tumbuhan
3. Bebas GLUTEN
4. Bebas diuji ke atas haiwan
5. Bebas dari 2500 bahan kimia yang boleh merosakkan kulit wajah



Kajian Klinikal Set Youth Shaklee

Rangkaian penjagaan kulit Youth Shaklee telah diuji secara klinikal yang terbukti berkesan dimana ia melibatkan analisa terhadap 7 perubahan pada kulit wajah dimana ianya merangkumi

1. Kedutan di wajah

2. Saiz pori di wajah
3. Ton warna kulit
4. Ketegangan kulit
5. Tekstur kulit
6. Pigmentasi pada kulit wajah
7. Kecerahan kulit

Langkah Penjagaan Kulit Wajah Dengan Youth Shaklee

Set penjagaan kulit wajah Youth Shaklee telah diformulasikan mengikut 5 langkah untuk penjagaan serta 1 bonus langkah untuk menceriakan kulit wajah. Antara langkah penjagaan kulit Youth Shaklee adalah ;

1. Mencuci
2. Menyegar
3. Mengaktif
4. Melindungi
5. Merawat
6. Menceriakan 


Memperkenalkan YOUTH
Regimen untuk kelihatan Muda Berpanjangan 






Langkah pertama ; YOUTH LUMINOUS GEL OIL CLEANSER


Youth Luminous Geli Oil Cleanser Shaklee


Pembersih wajah dengan pH seimbang bukan sabun 3 dalam 1. Pembersih ini memcuci wajah secara lembut, membersih dan persediaan kulit kita untuk produk Youth yang seterusnya.

Langkah kedua ; YOUTH PERFECTING SKIN TONER



Youth Perfect Skin Toner Shaklee





Membantu menutup semula pori-pori terbuka serta menyuburkan kulit

Langkah ketiga ; YOUTH ACTIVATING SERUM

Youth Activating Serum Shaklee


Memulih serta memperbaiki kulit. Serum berteknologi tinggi ini telah dipatenkan dimana Serum Pengaktifan Keanjalan memiliki 10 kali bahan aktif untuk memperbaiki kulit pada tahap sel. Hasilnya, kulit akan menyokong penghasilan kolagen serta menjadikan sel-sel kulit lebih muda.

Langkah keempat ; YOUTH AGE DEFENSE MOISTURIZER SPF30

Youth Age Defense Moisturizer


Krim pelembap yang memberi perlindungan dari sinaran matahari SPF 30 UVA / UVB spectrum luas tanpa kimia. Turut melindungi kulit dari pencemaran alam sekitar terutama sekali radikal bebas. Krim ini dihasilkan dari bahan semulajadi dan biopolymer dari hidupan laut.

Langkah kelima ; YOUTH ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM (RICH OR LIGHT)

Youth Advanced Renewal Night Cream


Menghidrat serta melembutkan kulit jauh ke dalam kulit semasa tidur. Krim malam ini menyokong pembaharuan sel kulit pada waktu malam. Dihasilkan dari ramuan botani propretari Shaklee yang akan membantu penghasilan kolagen dan elastin untuk kulit lebih muda, licin serta bercahaya

Penjagaan Kulit Tambahan

RADIANCE    C + E    CAPSULE

Radiance C E Shaklee
Dengan kelebihan 20% Vitamin C tulen membantu menyihatkan kulit serta mengurangkan bintik-bintik hitam akibat kesan penuaan. Ia juga melicinkan tekstur kulit serta mencerahkan warna kulit. Kapsul ini adalah berasaskan tumbuh-tumbuhan, biadegradable dan tidak menggunakan bahan pengawet.

BB CREAM

BB Cream Shaklee


Krim kecantikkan dengan fungsi 5 dalam 1ini menyediakan lapisan sempurna untuk tekstur kulit kita. BB Cream juga memperbaiki, menghidrat, menyuburkan serta melindung. Krim ini mempunyai fungsi tambahan pelindung matahari dari bahan semulajadi untuk menyediakan perlindungan SPF 30 UVA / UVB spectrum luas tanpa kimia

Rangkaian kulit Youth Shaklee telah diuji secara klinikal oleh pakar Ophthalmologist membuktikan bahawa skincare ini selamat untuk mata, tidak merengsa walaupun pada mata yang sensitive

Jom kita lihat testimoni Youth yang telah menggunakannya ;


Testimoni Youth Shaklee

Testimoni Youth Shaklee

Testimoni Youth Shaklee

Testimoni Youth Shaklee

Testimoni Youth Shaklee


Testimoni Youth Shaklee

Testimoni Youth Shaklee

Jika Shaklee pilihan anda , pastinya Shaklee akan memberikan yang terbaik. Hubungi saya untuk maklumat produk serta konsultasi secara percuma;

Sumber Rujukan ;

1. What Are Parabens ; And Do I Need To Worry About Them?
2. Parabens In Cosmetics
3. FAQ : Parabens and Breast Cancer


Pengedar Shaklee Labuan

Keistimewaan yang diberikan kepada pelanggan The Beauty Of You

✔️ Konsultasi secara PERCUMA
✔️ Penghantaran secara cash on delivery (cod) secara PERCUMA (Sekitar Labuan)
✔️ Kos pengeposan secara PERCUMA (Seluruh Malaysia)
✔️ Tips pengambilan vitamin yang BETUL
✔️ Jadual pemakanan vitamin diberikan
✔️ Pemantauan tahap kesihatan secara berkala

Berminat dengan semua di atas?
Hubungi saya, PENGEDAR SHAKLEE LABUAN untuk maklumat lanjut berkaitan produk yang dicari.

Friday, 22 December 2017

Tips Menabung Dengan Efisyen Ikut Konsep 6 Jars T Harv Eker

Dalam soal duit, istilah cukup memang tak pernah wujud. Makin besar pendapatan , semakin lah besar keraknya. Tak hairanlah walaupun gaji puluhan ribu, masih ada keluahan "Gaji tak cukup". 

Tips menabung

Saya pun masih cuba mendidik diri untuk berbelanja mengikut keperluan, walaupun ada masanya terkeluar dari landasan. Shopping paling bahaya adalah shopping dihujung jari, memang sadis nafsu shopping ni. Tau tau duit gaji makin sikit je... huhuhuhu...

Sepanjang tahun 2017 saya buat tabungan hanya untuk beberapa perkara penting je. Antaranya ;

Tabungan roadtax dan perbelanjaan kereta
Tabungan anak sekolah tahun 2018 
Tabungan ke akaun CIMB anak
Tabungan kucing (Jangan gelak)
Tabungan simpanan bulanan

Peratus tabungan ini ikut kemampuan diri. Jangan buat sampai rasa terbeban dan ikat perut berabis. Tabungan ni wujud setelah ditolak hutang piutang setiap bulan seperti bil telefon, sewa rumah, bayaran kereta, kad kredit, belanja mak abah, hutang PTPTN serta insuran diri.

Untuk tahun 2017 ni juga saya wujudkan akaun SSPNi anak untuk keperluan pembelajaran mereka akan datang. Bagusnya SSPNi bersekali dengan insuran anak walaupun suami sudah adakan insuran kami sekeluarga. 

Apa Kelebihan Menabung?

1. Meningkatkan pendapatan
2. Meningkatkan kualiti hidup
3. Membiayai pendidikan
4. Membeli rumah
5. Tanggungjawab berumahtangga
6. Membeli barang keperluan
7. Keselesaan hidup dalam persaraan
8. Berdikari dalam pengurusan kewangan
9. Kecemasan

Di sini saya kongsikan beberapa tips tabungan yang mungkin boleh dijadikan panduan bagi mereka yang berhasrat untuk menabung agar tidak menyusahkan diri dan orang lain pada masa akan datang. Peratus tabungan bolehlah dipotong mengikut jumlah pendapatan masing.

Tabungan ini adalah berdasarkan konsep 6 Jars yang telah diasaskan oleh  T Harv Eker yang mendidik agar menabung dengan lebih efisyen, Secara tidak langsung menjamin Money freedom di masa akan datang. Tabungan ke 7 adalah untuk ibubapa supaya kita sentiasa beringat dengan jasa mak abah yang telah membesarkan kita. Tiada pun dalam konsep 6 Jars oleh T Harv Eker, cuma atas kesedaran diri masing-masing.

Apa itu konsep tabungan 6 Jars T Harv Eker?

Tips Menabung 6 Jars T Harv Eker


1. NEC (Necessity Account) 55%

Tabungan untuk keperluan dan perbelanjaan keperluan contohnya belanja harian, bil-bil, keperluan anak-anak

2. EDU (Educational Account) 10%

Tabungan untuk pembelajaran anak-anak seperti buku, yuran tuisyen

3. LTSS (Long Term  Saving For Spending) 10%

Tabungan untuk sesuatu keperluan yang memerlukan jumlah yang banyak seperti pembelian perumahan, tanah

4. FFA (Financial Freedom Account) 10%

Tabungan untuk hari tua

5. PLAY (Leisure) 10%

Tabungan untuk hobi contohnya melancong

6. GIVE (Charity) 5%

Tabungan untuk kebajikan

7. PARENTS (Ibubapa) 

Tabungan ibu bapa ini termasuklah peruntukkan yang saya sediakan untuk keperluan pembelian vitamin Shaklee. Apa guna jual vitamin Shaklee tapi langsung tiada bahagian untuk ibu bapa. 

Untuk tahun 2018, saya akan cuba meningkatkan lagi disiplin menabung agar dapat menyediakan ketujuh tujuh tabungan. Walaupun agak susah nak kikis sawan shopping online tu .. hehehhe

Pengedar Shaklee Labuan

Keistimewaan yang diberikan kepada pelanggan The Beauty Of You

✔️ Konsultasi secara PERCUMA
✔️ Penghantaran secara cash on delivery (cod) secara PERCUMA (Sekitar Labuan)
✔️ Kos pengeposan secara PERCUMA (Seluruh Malaysia)
✔️ Tips pengambilan vitamin yang BETUL
✔️ Jadual pemakanan vitamin diberikan
✔️ Pemantauan tahap kesihatan secara berkala

Berminat dengan semua di atas?
Hubungi saya, PENGEDAR SHAKLEE LABUAN untuk maklumat lanjut berkaitan produk yang dicari.




Thursday, 21 December 2017

Kenapa Makanan Berwarna Ungu Sangat Power? Vivix Shaklee

Bila balik semenanjung, memang agak gilalah tengok sayur dan buah buahan yang bermacam jenis. Bukan saja macam macam jenis, macam macam warna pun ada. Dari warna putih, hijau, merah, oren sampailah ke warna ungu pun ada. Saya ni agak berani untuk cuba macam-macam buah dan sayur-sayuran yang berwarna warni, almaklumlah tak takut telan sayur. Semua pun bedal sebab saya tau khasiat sayur dan buah berbeza berdasarkan warna. 



Kalau sayur warna hijau biasanya kaya klorofil, mampu meningkatkan kealkalian tubuh badan kalau diamalkan, insyaAllah dapat mencegah dari kanser.

Kalau sayur / buah warna oren katanya tinggi beta kerotin, sangat baik untuk mata. Phytonutrient seperti Beta-Cryptothanxin, karotenoid, zeaxanthin dan lutein yang terdapat dalam tumbuhan berwarna oren memberi zat dalam pembentukkan sel serta mencegah penyakit jantung.

Amalan memakan tumbuhan berwarna merah dapat mencegah masalah prostat, menurunkan tekanan darah tinggi serta mengurangkan kolesterol. 

Manakala tumbuhan berwarna putih pula mampu membantu menyeimbangkan hormon.

Tumbuhan Berwarna Ungu Yang Superpower

Tumbuhan berwarna ungu adalah disebabkan kehadiran phytonutrient yang dikenali sebagai anthocyanins yang merupakan salah satu bahan yang  terdapat dalam flavonoids. Selain memberi warna ungu pada sayuran dan tumbuhan, kehadiran anthocyanin ini sangat diperlukan oleh tubuh agar dapat mencegah penyakit kanser. Bahan antioksida ini kalau nak tahu tidak dihasilkan oleh tubuh, tapi sangat bermanfaat dalam mencegah sel tubuh dari rosak 

1. Plum




Buah yang sangat comel dan sangat sayang nak makan. Kebiasaannya saya beli memang dapat yang manis, tapi ada masa kurang bernasib baik manisnya kurang. Jika dimakan bersama kulit, khasiatnya 20 kali ganda antioksida berbanding isi didalam.

2. Berri



Strawberi, mulberi, blueberi dan segala adik beradik berri yang meningkatkan kemampuan otak dan juga mood. terdapat kajian yang mengatakan berri sangat baik untuk perkembangan otak kanak-kanak

3. Kentang ungu



Makan kentang ungu dengan kulitnya sekali. Selain dari kandungan anthocyanins, kentang ungu memiliki 2-3 kali lebih kebaikan berbanding kentang berwarna lain kerana kandungan potassium, magnesium, vitamin C dan fiber yang tinggi.

4. Ceri



Ceri mampu menurunkan kadar tekanan darah serta memastikan saluran darah dalam keadaan baik. Pengidap masalah sendi seperti osteoarthritis dan gout patut amalkan ceri supaya mengurangkan keradangan yang disebabkan penghasilan kristal disekeliling sendi. Ceri juga mencegah kanser, masalah jantung dan kencing manis.

5. Anggur



Kandungan resveratrol yang terdapat dalam anggur terutama anggur muskat meningkatkan lagi keupayaan tumbuhan ini untuk memelihara sel agar sihat yang boleh membawa kepada penyakit kronik. Mengikut kajian klinikal, resveratrol sangat penting untuk memelihara DNA sel yang rosak akibat radikal bebas. Radikal bebas merupakan atom yang tidak stabil yang terhasil akibat pencemaran

6. Lobak Ungu

Semua jenis lobak memiliki paras kalori yang rendah serta memiliki serat diet yang tinggi, vitamin K, vitamin C, potassium dan mangan. Kesemua jenis lobak (kecuali lobak putih) membekalkan carotenoid yang didapati mampu melawan beberapa jenis kanser serta meningkatkan imun terhadap serangan penyakit. Akan tetapi, lobak ungu dipercayai memiliki kadar antioksida yang tinggi kerana kehadiran anthocyanins

7. Kobis Ungu



Warna ungu yang cantik pada kobis ungu kadang-kadang rasa sayang nak makan. Kandungan anthocyanins yang terdapat dalam kubis ungu lebih mudah digunakan oleh tubuh jika ia di masak. Jika ia ditapai untuk membuat kimci, kubis ungu sangat baik sebagai makanan probiotik yang mampu mencegah serangan bakteria, mencerna makanan dengan baik serta menyerap nutrient dengan sempurna


Apakah Kebaikan Makanan Berwarna Ungu?

Makanan Berwarna Ungu Mencegah Ulser


Bahan antioksida yang terdapat di dalam makanan berwarna ungu mencegah terjadinya ulser perut yang disebabkan tidak balas bahan kimia.

Makanan Berwarna Ungu Bagus Untuk Hati

Hati merupakan organ penapis yang akan menapis logam berat yang masuk ke tubuh melalui pemakanan. Makanan berwarna ungu yang terkenal dengan kandungan antioksida yang tinggi yang boleh mengurangkan risiko kerosakkan hati.

Makanan Berwarna Ungu Baik Untuk Kesihatan Jantung

Memiliki kadar lemak yang rendah dan diperkaya dengan kandungan nutrient yang tinggi menjadikan makanan berwarna ungu mampu mengekalkan berat badan yang sihat sekaligus mencegah dari diserang masalah jantung. anthocyanins yang dipunyai oleh makanan berwarna ungu dipercayai mampu menurunkan paras kolestrol jahat serta meningkatkan kolesterol baik seterusnya memelihara kesihatan jantung

Makanan Berwarna Ungu Mencegah Jangkitan Kuman Pada Salur Air Kencing


Kita sangat disarankan untuk mengambil hidangan sayur-sayuran atau buah-buahan setiap hari. Selain dari membekalkan vitamin dan mineral, buah-buahan dan sayur-sayuran turut membekalkan serat serta memastikan tubuh kekal sihat. Akan tetapi ada beberapa sebab mengapa anda perlu pilih tumbuh-tumbuhan dan buah buahan berwarna ungu

Makanan Berwarna Ungu Mengurangkan Keradangan

Apabila tubuh badan mengalami masalah kesihatan, tubuh akan menghantar isyarat dengan cara tubuh menunjukkan keradangan akibat penyakit yang dihadapi. Makanan tinggi antioksida diperlukan agar tubuh mampu melawan semula penyakit yang dihadapi.


Vivix Shaklee Makanan SuperPower 



1. Anggur Muscadine


Anggur Muscadine merupakan satu-satunya jenis anggur yang memiliki lebih satu kromosom, dimana ahli saintis percaya mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan. Ia memiliki asid allergik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai dalam anggur yang lain dan telah menunjukkan mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti-virus dan anti-bakteria.

Kajian sains oleh Universiti Georgia telah membangunkan satu proses estraksi sejuk dan lembut untuk menjamin satu estrak yang bermutu tinggi dengan aktiviti biologi tertinggi. Untuk mencipta profil polyphenol yang kuat di dalam Vivix, ahli sains telah mengabungkan resveratrol yang terlampau tulen dengan estrak dari anggur hebat ini, Elderberry Eropah dan Lobak Unggu. Campuran inilah yang bertanggungjawab dalam banyak tindakan unik anti-penuaan sellular Vivix
  
2. Elderberry Eropah (Sambucus Nigra)



Vivix Shaklee


Elderberry mampu mengubati simptom flu, terutama sekali Influenza B. Berry mengandungi flovonoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat, dengan yang demikian mengukuhkan sistem imun melawan jangkitan virus dan bakteria. Elderberry turut kaya dengan sebatian yang dikenali sebagai anthocyanin yang memberi kesan anti radang. Ia juga mengurangkan simptom seperti sakit otot sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.

Elderberry tidak hanya kaya dengan antioksida, tetapi juga kaya dengan vitamin A, B dan C dan juga nutrien seperti asid amino, carotenoid, tannin dan rutin. Elderberry turut berkesan terhadap masalah seperti flu, jangkitan yeast, asma, batuk, sesak hidung dan dada  diabetes. Ia juga mampu merendahkan tahap kolestrol dan menghalang oksidasi kolestrol LDL. Oksidasi LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular.

Kesimpulannya, Elderberry mampu memberi  perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk, strok dan serangan sakit jantung. Manfaat lain dari Elderberry adalah mengurangkan stress, memperbaiki penghadaman dan penglihatan


3. Lobak Ungu  (Purple Carrot)




Lobak Ungu merupakan sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang mustajab. Anthocyanins memberi warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran, Berry banyak mengandungi anthocyanins, terutama sekali Blueberry, yang mengandungi antioksidan yang tinggi. 

Anthocyanins adalah antioksidan utama yang terdapat dalam lobak yang berwarna ungu-kuning dan ungu-oren, manakala lobak ungu-kuning memiliki kapasiti antioksidan yang paling tinggi. Asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak dalam semua jenis lobak. Asid Klorogenik dipercayai mampu mengurangkan diabetes yang dikaitkan dengan pengambilan kopi. 


4. Polygonum Cuspidatum 


Polygonum Cuspidatum (juga dikenali sebagai Knotweed Jepun), merupakan tumbuhan perenial yang besar berasal dari Asia. Banyak juga ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Knotweed Jepun merupakan sumber komersial Resveratrol yang juga terdapat dalam estrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah.



Polygonum Cuspidatum mempunyai banyak manfaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan supplemen anti-penuaan seperti resveratrol dan banyak jenis perubatan cina. Ahli sains telah banyak melakukan ujian makmal ke atas haiwan untuk menentukan manfaat kesihatan resveratrol. Kesimpulan dari ujian ini menunjukkan resveratol membantu melambatkan proses  penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, meningkatkan prestasi atlet, dan mengurangkan berat badan.

Kebaikan Vivix

Pengedar Shaklee Labuan


Keistimewaan yang diberikan kepada pelanggan The Beauty Of You

✔️ Konsultasi secara PERCUMA
✔️ Penghantaran secara cash on delivery (cod) secara PERCUMA (Sekitar Labuan)
✔️ Kos pengeposan secara PERCUMA (Seluruh Malaysia)
✔️ Tips pengambilan vitamin yang BETUL
✔️ Jadual pemakanan vitamin diberikan
✔️ Pemantauan tahap kesihatan secara berkala

Berminat dengan semua di atas?
Hubungi saya, PENGEDAR SHAKLEE LABUAN untuk maklumat lanjut berkaitan produk yang dicari.






Tuesday, 7 November 2017

Nutrient Lengkap Untuk Ibu Menyusu

Ramai juga ibu-ibu muda yang belum mahir dalam pemilihan menu sepanjang menyusukan bayi mereka. Mungkin pantang larang dan amalan tradisional dari generasi sebelumnya membuatkan ibu-ibu muda agak teragak agak untuk makan makanan yang mereka sukai.



Ibu yang menyusukan seharusnya makan makanan secukupnya serta seimbang agar boleh menghasilkan bekalan susu yang secukupnya untuk keperluan bayi yang disusukan. 

Susu Ibu Susu Yang Paling Berkualiti.

Semua ibu mampu menghasilkan susu badan, akan tetapi tidak semua ibu mampu menghasilkan susu yang berkualiti. Diet yang seimbang akan menjamin susu yang dihasilkan mempunyai semua nutrisi yang diperlukan oleh bayi. setiap 100ml susu memerlukan 85 kalori tenaga, jadi kalau nakkan penghasilan susu yang mencukupi, ibu perlu amalkan diet pemakanan yang seimbang. Menurut RNI Malaysia, tenaga tambahan sekitar 500 kalori diperlukan ibu setiap hari bagi menampung keperluan penghasilan susu badan. Apabila keperluan tenaga bertambah, ini bermakna keperluan karbohidrat sebagai sumber tenaga turut bertambah untuk menggantikan glukos yang hilang semasa pembentukan laktosa susu.


Aktiviti Penyusuan Bantu Kecutkan Rahim Ibu.


Selain memberi kebaikan kepada bayi, aktiviti penyusuan juga mampu mempercepatkan pengecutan rahim agar kembali kepada saiz asal. Ibu juga mampu memperoleh semula berat badan yang asal kerana aktiviti penyusuan turut membakar kalori serta ia turut dikatakan mampu mencegah kanser payudara dan kanser ovari.

Mengurangkan Risiko Bayi Dijangkiti Penyakit

Penyusuan secara eksklusif sehingga sekurang-kurangnya 6 bulan mampu melindungi bayi dari penyakit bawaan virus, masalah pernafasan, jangkitan telinga serta meningitis. Satu kajian oleh National Institute of Environmental Health Sciences mendapati bayi berumur 28hari sehingga 1 tahun yang disusukan secara eksklusif mempunyai 20% risiko lebih rendah menghadapi kematian berbanding bayi yang tidak disusukan dengan susu ibu.

Immunoglobulin A (IgA) yang terdapat dalam kolostrum, iaitu susu awal yang dihasilkan untuk bayi berupaya melindungi bahagian mokus membrane pada salur pencernaan, hidung serta saluran pernafasan bayi.

Antibodi yang kuat turut terbina bagi bayi yang menyusu secara eksklusif sekaligus mengurangkan risiko penyakit kronik apabila mereka dewasa kelak

Risiko Menghadapi Alahan Juga Dapat Dikurangkan

Bayi yang disusukan dengan susu formula mungkin terdedah dengan alahan jika dibandingkan dengan susu ibu. Ini kerana immunoglobulin A (IgA), sejenis imun factor yang hanya terdapat dalam susu ibu membantu mencegah alahan dengan membina lapisan pelindung pada sistem pencernaan bayi. Tanpa lapisan pelindung ini, keradangan mungkin akan terjadi.

Susu Ibu Membuat Otak Anak Lebih Bijak

Terdapat banyak kajian yang menunjukkan susu ibu mampu meningkatkan potensi kognitif anak. Pakar turut berpendapat hubungan emosi antara ibu dan anak semasa menyusukan memainkan peranan penting dalam meningkatkan perkembangan otak anak. Kandungan asid lemak yang terdapat dalam susu ibu turut menyumbang kepada otak yang lebih bijak

Susu Ibu Mengurangkan Risiko Obesiti Dikalangan Bayi

Terdapat sebanyak 17 kajian yang telah diterbitkan di dalam  American Journal of Epidemiology yang menunjukkan bayi yang disusukan dengan susu ibu menurunkan risiko mengalami masalah kegemukan dan obesity apabila meningkat dewasa.

Pakar berpendapat, susu ibu membantu peningkatan berat badan yang seimbang dan lebih baik. Ini kerana 


Pemakanan Seimbang Untuk Ibu Yang Menyusukan Bayi




Zat Besi

Sangat diperlukan untuk menggantikan simpanan zat besi semasa mengandung. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan anemia serta kekurangan oksigen dan akan menyebabkan fungsi organ terjejas. 

Vitamin A

Ibu boleh mendapatkan sumber vitamin A dari buah-buahan atau sayur-sayuran berwarna jingga dan berdaun hijau. 

Vitamin B

Kekurangan vitamin B seperti B1, B2, B6, asid folik, B12 boleh menjejaskan khasiat susu ibu.

Vitamin C



Sangat digalakkan ibu untuk mengamalkan vitamin C kerana vitamin ini mengalakkan penyerapan zat besi. Ibu juga perlu membina sistem imun tubuh yang kebal agar dapat melindungi bayi dari jangkitan penyakit yang diperolehi dari ibu.

Vitamin D

Vitamin D membantu menguatkan tulang kerana vitamin D menggalakkan penyerapan kalsium seterusnya mencegah masalah tulang rapuh dikalangan ibu menyusu.

Vitamin D mengelakkan kemurungan dan mungkin menjadi faktor berlakunya masalah meroyan. Pengambilan vitamin D yang mencukupi mengelakkan berlakunya masalah depressi

Kalsium

Sewaktu hamil, ibu mengalami kehilangan kalsium yang tinggi di tulang (Metarnal Skeleton). Keperluan kalsium untuk ibu hamil dan setelah melahirkan adalah sekitar 1000mg sehari, oleh itu ibu dinasihatkan untuk menikmati 3 gelas susu sehari bagi menampung keperluan kalsium.


Shaklee Ada Set Menyusu Tinggi Nutrisi Tau !!!!

Set Menyusu Shaklee

Vitalea

Multivitamin yang membantu badan menyerap vitamin dan mineral dengan lebih baik

B complex

Mengandungi lapan jenis vitamin B yang diperlukan oleh tubuh untuk mencapai kesihatan optimum

Ostematrix

Membekalkan kalsium yang hilang dalam badan si ibu akibat penghasilan susu

ESP

Sumber protein berasaskan non-GMO soya terbaik. Membekalkan protein untuk si ibu, mengurangkan rasa lapar, membantu ibu mengelakkan lebih banyak makan snek atau kudapan yang tidak sihat akibat mudah lapar sepanjang proses penyusuan.

Alfalfa Complex

Merupakan raja kepada segala tumbuhan. Membantu menyahkan toksin dalam tubuh badan disamping menggalakkan penghasilan susu yang tinggi nutrisi

Sustained Release Vita C

Bertindak sebagai sumber anti oksidan serta meningkatkan system imuniti badan







Keistimewaan yang diberikan kepada pelanggan The Beauty Of You

✔️ Konsultasi secara PERCUMA
✔️ Penghantaran secara cash on delivery (cod) secara PERCUMA (Sekitar Labuan)
✔️ Kos pengeposan secara PERCUMA (Seluruh Malaysia)
✔️ Tips pengambilan vitamin yang BETUL
✔️ Jadual pemakanan vitamin diberikan
✔️ Pemantauan tahap kesihatan secara berkala

Berminat dengan semua di atas?
Hubungi saya, PENGEDAR SHAKLEE LABUAN untuk maklumat lanjut berkaitan produk yang dicari.